Dé natuurlijke manier om je hormonen in balans te brengen

Your hormones don’t have to ruin your life

Lieverd, dan is het tijd om jezelf te bevrijden!

Hormoonyoga activeert op een natuurlijke manier je hormoonproductie en brengt je hormoonstelsel in balans.

Ik neem je in deze cursus 10 weken mee op een life-changing journey waarin je de volledige set aanleert en tips krijgt om je lichaam en hormonen te helpen.

Empower jezelf. Ga samenwerken met je lichaam en verbeter alles van PMS, pijnlijke of zware menstruatie, onregelmatige cyclus tot trage schildklier, burn-out, slapeloze nachten, enz.

De meeste vrouwen haten hun hormonen.

Opgezwollen gevoel. Krampen. Acne. Mood swings. Aankomen. Niet zwanger geraken. Migraine.
Voor veel vrouwen gaat het verder dan ongemak: het verstoort hun leven.
Bovendien worden we aangemoedigd om alles op te lossen met de pil, hormoonvervangtherapie of pijnstillers of om er maar ‘mee te leren leven’.

 

Néé. Je hoeft geen pijn te hebben, of ongemakken.

Zo is ons lichaam echt niet bedoeld. Hormonale disbalans komt er pas als er al een hele tijd iets aan de hand is. Onze hormonen zijn informatie over wat er mis gaat: het zijn boodschapperstofjes die hun best doen om je lichaam te laten functioneren zo goed als kan met wat er zich in je lichaam afspeelt. Sluimert er al lang iets in je lichaam, dan reageren ze daarop en krijg je hormonale disbalansen, met alle symptomen van dien.

Het goede nieuws? Je hoeft niets over hormonen te weten.

 

Met Hormoonyoga wordt alles voor je geregeld. Je activeert je hele hormoonstelsel en je lichaam weet wat het ermee moet doen: meer oestrogenen of net meer progesteron? Beter metabolisme? Actievere schildklier? Je lichaam past zich aan aan wat voor jou nodig is. The body will take what it needs.

Trust your body. Trust the yoga.

Bovendien is dit een liefdevolle manier: je werkt samen met je lichaam. Je dwingt het niet zoals medicatie of de pil doet, en er zijn geen nadelige bijwerkingen (wat altijd het geval is met medicatie). Alleen maar positieve.

Laat je hormonen voor jou werken in plaats van tegen jou

Hoe zalig zou het zijn als jij bruisend in het leven staat? Vol vitaliteit, vrolijke energie, een regelmatige gezonde cyclus en een gezond metabolisme? Je kunt simpelweg LEUK LEVEN omdat je niet meer wordt gestoord door pms, opvliegers, hevige menstruatie, extreme vermoeidheid, mood swings, enz. Je gaat gewoon voor je dromen. Je wordt een nog leukere partner, mama, oma of onderneemster. Je straalt. Je hebt zin in het leven én de energie om je leven leuk in te richten. Heerlijk, toch?

Dat is precies wat Hormoonyoga voor je doet

 

Hormonen mogen geen obstakel zijn. Laat je hormonen je upliften.

Find back your juice

Zodat jij leuk kunt gaan leven!

Over Hormoonyoga

Hormone Yoga Therapy – {Dinah Rodrigues Method}

Hormoonyoga is een unieke sequentie van dynamische yogahoudingen, ademhaling, Tibetaanse energietechnieken en Yoga Nidra. De set activeert de hormoonproductie in de eierstokken, schildklier, hypofyse en bijnieren.

Een regelmatige practice helpt om je hormonen in balans te brengen en de symptomen van hormonale disbalans te elimineren.

Eens je alle poses en technieken hebt geleerd en de set uit het hoofd kent, kun je de set beoefenen op een halfuurtje. Voor de beste resultaten raad ik je aan om 4-5 keer per week te oefenen. Van zodra je symptomen minder zijn, kun je eventueel minder vaak per week de set doen.

Bonus? Hormoonyoga verjongt of houdt je jong, geeft meer tonus en helpt hart- en vaatziekten te voorkomen.

In deze cursus leer je de volledige Hormoonyoga set. Stap per stap begeleid ik jou aan de hand van professionele videolessen. Bovendien krijg je allerlei extra tips over hormonen, hoe je stress  te verminderen, enz. Op het eind van de reeks ontvang je een handleiding waarin alle oefeningen nog eens in detail staan uitgelegd, met afbeeldingen.

Het beste nieuws?

Dit is niet zomaar even een cursus of een yogaset.

Het is een investering voor de rest van je leven!

Want eens je de set kent, kun je ‘m je leven lang doen, of terug oppikken als je het nodig hebt.

Happy hormones for life!

Hormoonyoga is je beste levensverzekering om vrolijk, pijnloos, gezond en vol juice in het leven te staan!

  • De oefeningen zijn eenvoudig en dynamisch
  • Geen yoga-ervaring nodig
  • Eens je de set kent, duurt het zo’n 30 minuten om ‘m te beoefenen

Voordelen van Hormoonyoga

Hormoonyoga verlicht of elimineert symptomen van: 

  • Onregelmatige cyclus of uitblijven van de menstruatie of ovulatie 
  • PMS (premenstrual stress syndrome)
  • Cystes op de eierstokken
  • Onvruchtbaarheid (veroorzaakt door hormonale disbalans of slechte doorbloeding in het bekkengebied.
  • Laag libido, droge vagina
  • Perimenopauze, menopauze, vroegtijdige menopauze 
  • PCOS
  • Depressie, mood swings, geheugenverlies of concentratieproblemen (door vertraagde schildklier)
  • Osteopenia of beginnende osteoporosis
  • Incontinentie
  • Trage schildklier (hypothyroidism)
  • Haarverlies, broze nagels, droge huid, acne
  • Carpal tunnel syndrome
  • Insomnia, vermoeidheid, gebrek aan energie

En nog vele andere symptomen van hormonale disbalans

Wat krijg je?

  • 7 opwarmingsoefeningen, 21 houdingen om je hormoonproductie te stimuleren en in balans te brengen en 3 yoga nidra’s
  • 10 professioneel opgenomen videolessen waarin je stap per stap alle houdingen en technieken leert én je elke week herhaalt wat je reeds leerde
  • de volledige set in één video (zonder pauzes)
  • downloadbare handleiding met tekst en illustraties zodat je nadien thuis verder kunt oefenen
  • video’s met extra tips rond hormonen en gezondheid
  • toegang tot een besloten Facebookgroep voor al je vragen
 

Een greep uit de extra tips en info

  • waarom je je bekkenbodem vooral moet leren ontspannen
  • ademhalingsoefeningen voor meer rust
  • waarom je buik je ‘thuis’ is
  • hoe je je lichaam het best laat wakker worden
  • waarom water drinken zo belangrijk is
  • hoe je je borsten gezond houdt
  • wat je kunt doen bij pijnlijke menstruatie
  • en nog veel meer
  •  

Wanneer start het?

De cursus start onmiddellijk na aankoop. Elke 7 dagen krijg je een nieuwe les. Elke les herhalen we wat we voordien hebben geleerd en voegen nieuwe poses of technieken toe. Heb je tussendoor vragen, of wil je je ervaring delen, dan kan dat in de besloten Facebookgroep.

De laatste les herhalen we samen de volledige set. Die week krijg je ook de handleiding en de video van de volledige set, zodat je nadien moeiteloos zelf aan de slag kan.

Prijs

€199

Hello there

Ik ben Ineke, je gids tijdens deze 10-weken training.

Ik schrok me een hoedje toen ik Hormoonyoga begon te doceren en een lawine van hormoonklachten te horen kreeg: al die vrouwen die élke maand, soms jarenlang, gebukt gingen onder een resem vreselijke klachten. Holy s**t, dat kon toch niet?

En nu ben ik dus gebeten. Ik wil dat élke vrouw Hormoonyoga leert kennen. Omdat élke vrouw een geweldig leven verdient en een geweldig lichaam waarin haar hormonen haar helpen om bruisend en stralend door het leven kan gaan. Jij dus ook!

Mensen zeggen vaak: hoe blijf jij er zo stralend uitzien? Waar haal jij je energie? It’s the hormones. Natuurlijk ben ik al langer bezig met een gezonde levensstijl. Ik gebruik nauwelijks make-up noch parfum en doe al 17 jaar yoga, waarvan 9 als docent. Intussen weer ik ook chemische (poets)producten en let nog meer op een gezonde, verse voeding. En op het beheren van mijn stressniveau – sure, dat lukt niet altijd, maar ik stuur wel sneller bij dan pakweg tien jaar geleden.
En dan is er natuurlijk Hormoonyoga. Wat een bliss dat ik die ontdekte! Mijn hele leven lang kan ik zorgen voor een gezonde hormoonbalans. Yesss.

En dat wil ik ook voor jou. Dus ik heet je van harte welkom in mijn online lessenreeks. Zo leer je op eigen tempo, in je eigen huis, de yogaset. Doen. Want je gaat je nadien nooit meer hetzelfde voelen. Beloofd.

Ineke Van Nieuwenhove is één van de weinige docenten in de Benelux die het certificaat Hormoonyoga Teacher behaalde bij Dinah Rodrigues, en de enige die ook een bijkomende opleiding als hormoontherapeut volgde. Dit maakt haar al vijf jaar lang dé expert en autoriteit als het gaat om natuurlijke oplossingen voor hormonale problemen bij vrouwen van alle leeftijden. Bovendien is zij bijzonder gepassioneerd en maakte ze het tot haar persoonlijke missie om alle vrouwen te helpen naar een leven van optimale hormonale balans, gezondheid en levensvreugde. Ze geeft workshops en biedt nu ook de eerste online Hormoonyoga cursus aan.

Wat studies zeggen

In 1993, nadat Dinah Rodriguez de geweldige resultaten zag bij haar leerlingen, zette ze een wetenschappelijke studie op i.s.m. de universiteit van Sao Paulo rond de effecten van Hormoonyoga op de hormoonniveaus en de symptomen van hormonale disbalans. Het estradiol-niveau werd via bloedtesten gemeten in vrouwen voor ze startten met hormoonyoga, en elke vier maanden herhaald. De vrouwen werd ook gevraagd om elke maand via een vragenlijst hun symptomen en de intensiteit ervan te noteren. De resultaten waren indrukwekkend: bij 100% van de studenten verhoogde het niveau van estradiol met 154% na 3 à 4 maanden hormoonyoga en hun symptomen waren volledig of zo goed als volledig verdwenen.

Wat mensen zeggen

FAQ

Absoluut! De set was in oorsprong voor oudere, menopauzale vrouwen. Hij is dus echt niet zo moeilijk. Bovendien begeleid ik je stap per stap en leg elke pose en techniek haarfijn uit.

Zeker. Het enige wat je moet doen is de video bekijken en meedoen met mij . Als je elke dag een kwartiertje oefent, liefst ’s ochtends, zit je goed. Of een kwartiertje in de vooravond, zolang je het maar niet doet voor het slapengaan. Je hebt ook een hele week om de les van de week in te oefenen. Eens je de set kent, duurt hij maar een halfuurtje. Bovendien krijg je er zoveel energie en vitaliteit van dat je ‘m niet meer zult willen missen.

Hormoonyoga is een holistische yogaset. Dit wil zeggen dat hij inwerkt op je volledige hormonale stelsel. Heb je hormonale disbalansen, dan is het logisch dat dit niet is opgelost met een halfuurtje hormoonyoga per week.  Bij hormonale disbalansen raad ik je aan om zeker 4-5 keer per week de set te doen. Eens je symptomen verminderen of verdwijnen, kun je overstappen op 2-3 keer per week om alles ‘gesmeerd’ te houden.

Hormoonyoga gaat al je hormonen activeren. Het vraagt dus even tijd voor je hormonen zich opnieuw in balans hebben gebracht. Hoe lang is anders voor elke vrouw: dit hangt af van de zwaarte van je symptomen, van je voorgeschiedenis, je levensstijl, enz. Als je de set een aantal keer per week oefent, zal je na een week al de effecten voelen: meer energie, betere slaap, enz. Het duurt ongeveer een maand vooraleer de effecten in full swing zijn en je symptomen zullen afnemen of verdwijnen. Als dat geen motivatie is om vooral vaak te oefenen 

Jazeker. Hormonale anticonceptie legt eigenlijk je natuurlijke geslachtshormonen stil. Doordat er synthetische hormonen je lijf binnenkomen, worden je eigen hormonen ‘lui’. Dit verklaart mee waarom als vrouwen stoppen met de pil, het vaak maanden duurt voor hun cyclus opnieuw regelmatig is. Het duurt namelijk een hele tijd voor je eigen hormonen terug hun natuurlijk ritme vinden. Doe je hormoonyoga, dan hou je je eigen hormonen wakker en actief. Besluit je dan op een dag om te stoppen met hormonale anticonceptie, dan zullen je eigen hormonen veel sneller opnieuw ‘in gang schieten’ en hun normale werking hervatten.

Ja, echt wel. Heb je geen baarmoeder meer, maar wel nog eierstokken, dan produceer je nog steeds oestrogenen en progesteron zoals andere vrouwen. Maar ook als je geen eierstokken meer hebt, heeft het zin om Hormoonyoga te doen.
Je hormonen maken deel uit van één hormoonstelsel. Weet dat hormonen elkaar ook helpen: laten bepaalde hormonen het afweten (bijvoorbeeld omdat je geen eierstokken meer hebt), dan gaan andere hormonale klieren bijspringen. Zo produceren de bijnieren ook progesteron en oestrogenen. Doe je aan Hormoonyoga, dan hou je je hele hormoonstelsel goed actief en ‘draaiende’.
Zelfs al is je baarmoeder of eierstokken verwijderd, energetisch gezien is er nog steeds energie op die plek. Het lichaam herinnert zich wat er was, en hoe dit werkte. Daarom dat sommige vrouwen zelfs na een hysterectomie hun baarmoeder nog steeds kunnen voelen. Met Hormoonyoga activeer je opnieuw je (ontbrekende) eierstokken op energetisch niveau.

Na je bevalling zijn je hormonen helemaal anders, zeker als je ook nog borstvoeding geeft. Het is beter om 5 maanden te wachten. Nadien ben je good to go. De poses zullen je zelfs helpen om je bekkenbodem te herstellen.

Hormoonyoga activeert je hormoonproductie, dus ook die van je oestrogenen. Oestrogenen zorgen o.a. voor een goede celdeling. Vandaar dat een teveel van oestrogenen in je lichaam de groei van tumoren kan aanwakkeren. Hormoonyoga brengt echter je hormonen in balans, zodat er noch een tekort noch een teveel van bepaalde hormonen in je lichaam is. Maar bij hormonale borstkanker is extra voorzichtigheid geboden en vraag je beter toestemming aan je arts.

Ja. Doordat Hormoonyoga je hormonen in balans brengt, zal het je myomen/cystes/fibromen doen afnemen, of zelfs doen verdwijnen. Heb je echter bijzonder zware myomen of fibromen, of cystes groter dan 5cm, dan is voorzichtigheid geboden en vraag je je arts eerst om toestemming.

Ja. Heb je één van onderstaande, raadpleeg dan je arts voor je start met Hormoonyoga:

  • Hormonale (borst)kanker (medische toestemming is vereist of reeds 5 jaar borstkankervrij zijn)
  • Zwangerschap
  • Minder dan 5 maand geleden bevallen
  • Geavanceerde endometriosis (medische toestemming is vereist)
  • Grote myomas, fibroides of cysten groter dan 5cm (medische toestemming is vereist) 
  • Recente operatie in de buikstreek (minder dan 3 maand geleden)
  • Hartkwalen of hartoperatie (medische toestemming is vereist) 
  • Vergevorderde osteoporose (risico op botbreuk)
  • Epilepsie

De menopauze is een natuurlijk proces. Mogelijke klachten zijn natuurlijk heel vervelend. Wordt je dagelijks leven overhoop gehaald door alle kwaaltjes, begrijp ik dat je een oplossing zocht. Hou er echter rekening mee dat HST een medische ingreep in je eigen biologie blijft. Sommige vrouwen hebben last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, pijnlijke/gespannen borsten, vasthouden van vocht in enkels en voeten, buikpijn, mood swings. Er kleven echter ook echte risico’s aan hormoonsuppletietherapie. Bloedstolsels in de benen en/of longen (trombose of embolie), leveraandoeningen, galstenen en galblaasontsteking, een groter risico op hart- en vaatziektes, beroertes, borst- en baarmoederkanker en hersenbloedingen. Niet zo’n fraai plaatje, toch?
Het voordeel aan Hormoonyoga is dat het volkomen natuurlijk is. Geen bijwerkingen, geen risico’s. Je werkt mét je lichaam samen en ondersteunt het om zijn functies zo goed mogelijk optimaal te kunnen blijven uitvoeren. Een gezonde en natuurlijke oplossing dus die je levenslang kunt beoefenen!

Ja, echt wel. Hormoonyoga gaat je hormonen én hormonale klieren, zoals de eierstokken, helemaal activeren en stimuleren. Een collega-yogadocent Hormoonyoga kreeg net hetzelfde te horen van haar arts, maar weigerde zijn verdict te aanvaarden. Elke dag deed ze trouw haar hormoonyoga. Acht maand later was ze zwanger. De artsen stonden versteld en zeiden dat het on-mo-ge-lijk was. Intussen heeft ze een vrolijk en kerngezond zoontje van vijf!

Elke les bouwt verder op de volgende. We herhalen bovendien elke week de geleerde oefeningen van de week voordien. Zo heb je de voorgaande lessen dus echt niet meer nodig.
Bovendien is het een commitment dat je aangaat met jezelf. Hoe vaak kocht je niet een online cursus en blijft die ongeopend in je computer? Door in dit tienwekentraject te stappen verplicht je jezelf om elke week aan de slag te gaan. Op die manier ken je na de tien weken de set ook écht uit het hoofd, en kun je nadien zelf aan de slag. Beschouw het als ‘tough love’ van mij: na vijf jaar Hormoonyoga geven weet ik wat werkt. En dat is week na week oefenen, met geduld en toewijding. Want ik wil niet liever dat je je de set echt eigen maakt en zo een lifelong tool hebt voor een gezonde hormonale balans!
De laatste week krijg je de handleiding met tekst en illustraties, de video van de volledige set en de audio van de slotvisualisatie. Dat is ruimschoots voldoende om ‘m thuis helemaal zelf te beoefenen.